Sunday, September 16, 2007

Testimony from Rio...2nd part (French & English)


The below testimony comes from a brother and friend that I've known for over fourteen years now. This testimony is published in all its integrality with his consent and acknowledgment. My prayer for anyone who would read this is that it'll be a source of encouragement and edification.

Hello wonderful little sister!
It's always with a heart full of joy that I turn to you to share what's happening here.
I feel useful in the hands of Our Father though in reality, I'm a worthless servant. Well, what can I do? When his Grace triumphs, one can only rejoice. I got back from Rio yesterday with a certainty that planes are maintained in the skies by divine grace. It wasn't easy, do you understand me? We had some landing difficulties. However, while leaving the conference I felt something that I've rarely felt these last days; simply greeting people who were so happy of the ministry done in their country. The smile on their lips, interminable hugs and and deep tears that were saying thank you. Thank you for coming, to sacrifice for us servants of God, to tell us so many valuable things, to make us understand that we count in front of God's eyes.

Oh my God!! I often witness a lot of miracles, but this time I was seeing more than that, I was becoming someone's miracle. That's when God spoke to me and made comprehend what true Christianism is about: To become someone's miracle as small as that person may be. To give joy, happiness and the desire to fight in this life sometimes so unfair even if it was for just a smile, that's the true miracle!

Back from Rio this Sunday, I went straight back to work putting at risk my already fragile health which played a few tricks on me while I was preaching, to the point where I almost passed out, for I was so overwhelmed!! I preached on the theme: the hidden mystery of the cursed fig tree! There was electricity in the air! especially with my new determination to provide happiness.

After the sermon, during mealtime in the locker room, three women came one after the other to show me their babies, products of prophecies that I had addressed them from God a year ago; another woman showed me her husband, result of one those prophecies and the fifth person, a woman, pleaded me to come and consecrate her house that she had gotten for free after another word from the Lord that I had spoken to her in public. Thereby, Five people came in front of me in less than 10 minutes with testimonies, all from the same church. Then, my travel companions confessed that they've witnessed with their own eyes the veracity of my prophecies. I was happy and sad at the same time. Happy because they're listening to it as witnesses, and sad because they doubted those testimonies (which may be the case for many others), anyway, only God knows!

My luggages haven't been found yet. Let's pray that I lose no hope. You're someone that I love and truly respect. Thank God he created you. I hope I'm being a miracle for you, cause you already are one to me. I hope to read you soon.


(Original French Version)
Salut merveilleuse petite soeur!

C'est avec toujours beaucoup de joie au coeur que je me tourne vers toi pour te partarger ce qui se passe ici.
Je me sens utile entre les mains du Pere bien que je ne sois en realite qu'un serviteur tres unitile. Mais que veux tu? quand sa Grace triomphe on ne peut que se rejouir. Je suis rentré a Rio hier avec avec une certitude que les avions ne sont maintenus au ciel que par la grace divine.
Ce n'était pas facile si tu comprends ce que je veux dire, on a eu des problemes d'atterissage. Mais en quittant la Conference, j'ai ressenti ce que j'ai rarement ressenti ces derniers temps; simplement en saluant les gens qui avaient l'air si heureux du ministere rendu dans leur Pays. Oui le sourire sur les levres, les embrassades interminables, des pleurs profondes qui disaient tout simplement MERCI. Merci d'etre venu, de te sacrifier pour nous serviteurs de Dieu, de nous dire tant de choses valorisantes, de nous faire comprendre que nous comptons pour Dieu.
Oh mon Dieu!!! je vois souvent beaucoup de miracles se produire, mais la... je voyais plus que des miracles, enfin je devenais le meracle de quelqu'un. C'est alors que Dieu m'a parlé et m'a fait comprendre que c'est ca le veritable christianisme: Devenir le miracle de quelqu'un d'autre aussi petit soit-il. Procurer la joie, le bonheur et l'envie de se battre dans cette vie si souvent injuste meme si ce n'était que par un sourire, voila le véritable miracle!
De retour a Rio ce dimanche, je me suis directement remis au travail au risque de ma santé fragile qui m'a d'ailleurs jouer des tours pendant la predication au point ou j'ai failli a maintes reprises m'évanouir, tellement la fatigue est grande. j'ai preche Dimanche soir sur le Theme : Le mystere caché du Figuier maudit! Il y' avait de l'électricite dans les airs! surtout avec ma nouvelle détermination a procurer le bonheur.
Apres le message pendant le repas aux vestiaires 3 femmes sont venus successivement me montrer leurs bébés, produits des prophéties que je leur avait addressées de la part de Dieu l'année passée;une femme me montra son mari suite egalément a l'une de ces propheties pendant mes messages et la cinquieme personne me supplia de venir consacrer sa maison qu'elle a recu gratuitement apres une autre parole du Seigneur que je lui avais addressée publiquement. Cinq personnes ont ainsi defilé a moins de 10 minutes avec des temoignages dans une seule eglise et mes amis de voyage m'ont confessé qu'ils voient maintenant de leurs propres yeux la veracité de mes temoignages. Je fus content et triste a la fois. Content du fait qu'ils écoutent ca comme temoins, et triste du fait qu'ils aient eu a douter des temoigages et que cela peut etre le cas de plusieurs, mais, qu'importe; Dieu lui il le sait!
Mes bagages ne sont pas encore retrouvés. Prions car je ne perds pas espoir.
Tu es une personne que j'aime et respecte vraiment. Merci a Dieu de t'avoir créee. j'espere que je suis un miracle pour toi? en tout cas toi tu l'es déja pour moi.
J'espere te lire tout a l'heure.

No comments:

Tweet Me